Kierowcy wyścigowi, który spróbowali swoich sił w rajdach

Były kierowca wyścigowy, Eliseo Salazar osiągnął już zaawansowany wiek, kiedy zadebiutował w rundzie Rajdowych Mistrzostwach Świata za kierownicą samochodu WRC. Kierowca z Chile zajął dwunaste miejsce w Rajdzie Argentyny prowadząc Mini WRC. W historii Mistrzostw Świata zdarzało się już wcześniej, że kierowcy wyścigowi próbowali swoich sił w rajdach samochodowych.

Kimi Räikkönen
Mistrz Świata Formuły 1 z 2007 roku postanowił przejść do rajdów po tym jak Ferrari zakończyło o rok wcześniej współpracę z Finem, która miała trwać do końca 2009 roku. Fin wykorzystał ten czas na starty w rajdach i od razu wszedł w głęboką wodę. Po kilku podejściach w mniejszych imprezach rajdowych i domowym Rajdzie Finlandii w samochodzie S2000, przy wsparciu Red Bulla i Citroëna, Räikkönen zaliczył w sezonie 2009 dwanaście startów w rundach WRC. Najlepszym wynikiem było piąte miejsce w Turcji. Finowi jednak nie udało się przełożyć pokładanych oczekiwań w wyniki sportowe.

Carlos Rautemann
Były kierowca Formuły 1 jest jednym z tych, który osiągnął najlepsze wyniki w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dwukrotnie finiszował na trzecim miejscu w domowej rundzie w Argentynie – było to w roku 1980, kiedy jeździł dla zespołu Williamsa w F1 i w 1985. W karierze zebrał 12 wygranych wyścigów F1 i niemalże objął posadę prezydenta w swoim kraju.

Derek Warwick
Przed Kimim Räikkönen, Anglik Derek Warwick był ostatnim czynnym kierowcą F1, który wziął udział w rajdzie WRC. Wtedy jeździł on dla zespołu Lotusa. W tym czasie jechał 12 miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii prowadząc Subaru Legacy, jednakże w przedostatnim dniu wylądował w jednym z rowów przy drodze w lasach Kielder.

Stephane Sarrazin
Francuz zażartował pewnego razu, że ma mózg kierowcy wyścigowego, ale serce kierowcy rajdowego. W 1999 roku wziął udział w Grand Prix Brazylii Formuły 1, którego jednak nie ukończył. Próbował swoich sił w rajdach. W roku 2004 zdobył mistrzostwo Francji prywatnym Subaru, co zaowocowało zatrudnieniem go przez Prodrive do zespołu fabrycznego na asfaltowe rajdy WRC. Dwukrotne zajmował czwarte miejsca w Katalonii i na Korsyce.

Yvan Muller
Trzykrotny mistrz świata WTCC poczuł chęć do rajdów po wcześniejszych udanych próbach na Dakarze i wyścigach na lodzie. Swoje marzenie spełnił dopiero w 2010 roku kiedy wystartował w swoim domowym Rajdzie Francji, który był rozgrywany w jego domowym regionie Alzacji. Mechaniczne problemy w Citroënie Xsarze WRC nie pozwoliły mu na dobry wynik. Swoich sił spróbował rok później w samochodzie S2000, lecz i wtedy start nie był zbyt udany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *